fredag 11 december 2009

Lite sprit till bebisen?

Var iväg på galej igår med jobbet/praktiken och det var supertrevligt med 4 rätters och säkert gott vin.

Men det som var lite märkligt var att jag stor där med magen i vädret och många antog att jag drack vin på förminglet? En rysk tjej, viskade - Jag drack också rött vin när jag väntade mitt barn och jag fick ett begär efter öl så det drack jag med..... ehh ok, men jag dricker julmust svarade jag lite lätt obekväm.

Jag är faktiskt inte präktigt utan har ätit lite brieost och och..och sitter och funderar på mer jag har gjort som man inte "får"? Strunt samma, men vid rökning och alkoholintag, där går min gräns.

1 kommentar:

Unknown sa...

åh jag vet när jag var gravid var där andra gravida som drack o blev väldigt provocerade av att jag valde att inte göra det.
har fortfarande inte druckit något (jo glögg 2,2 % av misstag) eftersom jag ammar o jag känner att det inte är ok för mig.
men det är ju iof upp till var o en men jag kan verkligen inte förstå hur man inte klarar sig utan alkohol under denna korta tid som man faktiskt är gravid o ammar. sedan med risk för att vara präktig så slutade jag röka när vi började planera barn för jag kände att nu fick det vara nog.
men det är ju upp till var o en.
ha en härlig helg!!!
kramar