fredag 18 september 2009

Mage eller inte mage, det är frågan

Ibland har jag undrat över hur vi människor fungerar med vårt minne och speciellt förtränga saker och ting. Jag har varit gravid förut så jag borde komma ihåg att magen växer men ändå kan jag inte minnas hur det var att gå omkring med den stora stora magen i typ en evighet. Har inbillat mig att jag kommer nog inte få så stor mage alls, och eftersom den inte börjat växa ännu så kanske jag till och med kan bli en sådan som bara går upp över magen.... "poff" sade det så satt magen där den skulle och ser ut som en riktig gravid mage, tycker jag själv då. Mamma var förbi här idag och tyckte inte alls att magen hade växt, tack för att du är så söt och snäll mamma men det har den visst! Undrar hur detta kommer sluta, är ju bara i vecka 16....



Detta är när jag håller in magen som man brukar göra på kort, kom på mig själv i efterhand när kortet togs att man kanske skulle strunta i det nu när man väl skulle fota just magen.... vadå, gör inte ni det?


Så jag var tvungen att ta ett till, vadå skillnad? Tror det understa speglar verkligheten bättre...

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag bor i Frillesås men kommer ursprungligen från Kungsbacka. Går på mvc i Kungsbacka. Jag går in i vecka 15 på söndag och är beräknad till 20 mars. Det är första barnet så allt är ju nervöst och så. Har inte upplevt att magen växt direkt tidigare, mer än att jag ätit lite mer men så helt plötsligt på några dagar har det bara smällt till. Precis som du beskriver. Byxorna går knappt att få på, så det får bli en shoppingsväng. Vad har du för tankar kring vaccinering mot influensan? Det är ju mycket snack och jag vet inte hur jag ska göra.

Carina sa...

Sötis! Lilla magen! =)

Anonym sa...

Visst har du fått en liten mage den såg jag igår!! Du är så fin! Kram Matilda