onsdag 2 mars 2011

Dagens tankar och funderingar

Stapla ringar det är roligt. Hosta sönder lungorna det är inte så himla roligt. Gå på bio och se min låtsasfru är jätteroligt! Tvätta ungefär ett ton kläder är inte alls roligt. Men vad gör det, nu är det mars månad och sedan kommer april och då kan man gå i converse! 


Det fick jag lära mig som fjortonåring, 1:a april åkte tygskorna på! Fast på den tiden hette de Palladium och jag hade fått ett par i vitaste vitt, jag var inte bortskämd med märkeskläder så dessa vårdades ömt. Tror de inhandlades på rean i januari och jag lovade dyrt och heligt att inte ha dem ute. Och det hade jag inte men varje kväll innan sängen satte jag på mig dem och gick runt i rummet en stund. Denna ritualen kommer jag ihåg som det vore igår! Får dagens barn längta så efter saker? Känns inte så.. 

2 kommentarer:

Carina sa...

De kanske upplever det som att de får vänta länge också. Who knows! Allt är relativt! Det får vi veta när de är vuxna och skriver om sin barndom ;)

emlan sa...

jag har redan börjat promenera i min converse:) lite tidigt. I know. åå var den filmen bra? funderar nämligen på att gå på den på bio. kram