onsdag 7 september 2011

Nu kommer vissa tycka att jag bara är jobbig och korkad och pretentiös....

Men det struntar jag faktiskt i.....


Jag såg tv programmet: Landet brunsås igår.

Nog för att jag vet att kött kommer från djur och att vissa ägg kommer från burhöns som knappt har plats att vända sig, trots det så äter jag detta ibland. 

Men jag känner att jag måste faktiskt ta mitt ansvar här nu, både för mig själv och mina barn och framförallt för att jag tycker att en etisk djurhållning är ganska så självklar. 

Sedan att cancerrisken ökar markant genom att vi äter rött kött är en ganska så stor sak som väger in..


Jag vill INTE ha kött från grisar som ligger i en liten liten spilta och inte kan vända sig, jag vill INTE ha kyckling från fåglar som tvingas växa i en sådan rasande fart att de får så stora muskler att skelettet inte klarar av att bära upp djuret. 

Berätta gärna hur ni tänker när ni såg, om ni såg...

Jag kommer att minska mitt köttintag markant kan jag säga!

Sedan att Erik Haag är heeelt fantastisk är ju en annan femma!


Kolla in svtplay



2 kommentarer:

jenny sa...

Ska absolut kolla in det. Vi köper ju mest ekologiskt, inbillar mig att det är bättre?!
Kram

i min lilla lilla värld sa...

Såg inte programmet. Äter faktiskt en hel del kött. Skäms på mig kanske.. =(

Del 2 kommer snart. Promise