onsdag 14 september 2011

Dagens råd



Jag går från klarhet till klarhet!

Jag har sedan jag köpte mitt nikon 50mm /1,8 blablabla objektiv försökt lära mig hur i bövelen jag skall få fokus där jag vill! 

Jag har frågat olika fotografer och även på min fotokurs frågade jag min lärare, men ingen har klämt ur sig att det finns en liten grön blinkande lampa som visar när det valda objektet är i fullt fokus! Man kan även ställa in så man ser hur man skall vrida för att få fokus! 

Kan ju vara så att jag inte kunnat förklara så bra hur jag menar, men jag tycker inte vi skall analysera detta närmare utan vi skyller på de som jag frågat....



Sedan kan man ju även läsa sin manual till kameran också, men det tycker jag kan vara överkurs. Eller vad tycker ni?





Vad jag vill säga är, underskatta inte informativ läsning!


Inga kommentarer: