måndag 14 juni 2010

Anställ mig!


Katrin snackar om att småbarnsföräldrar är ett dåligt val att anställa men jag håller inte med. I morse när jag stod och bytte morgon blöjan på Elvin var Elliot där inne samtidigt. Har ni sett ett frågesportprogram där man skall svara på frågor samtidigt som man gör något annat. Tänk er Vem vet mest + fångarna på fortet, samtidigt! Så hade jag det imorse.

-Mamma vad heter du i efternamn

Tar av Elvin pyjamas

-öhh det vet ju du Elliot. (Denna fråga kommer minst en gång om dagen så det är inte så att han inte kan det)

Tar av blöjan

-Neeej det vet jag inte. Mammaaaaa jag vet inte....

-........................Samuelsson.

Lång paus för jag tvättar Elvin och kan uppenbarligen inte koncentrera mig på två saker samtidigt

Varför heter du Samuelsson? Vad betyder slut? Mamma, mamma, mamma!!!

-Jag heter Samuelsson för min pappa heter det. Och du vet väl vad slut är, varför undrar du det?

Här går min röst upp i falsett. För nu börjar dessutom Elvin att kissa....


Inga kommentarer: