tisdag 1 juni 2010

ja du ibland går inte hissen ända upp

Lade ut två stycken annonser på blocket förra veckan, allt frid och fröjd.

Får ett sms två timmar senare om hon kan få köpa den för 350kr istället för 400kr. Jag avvaktar med att svara eftersom jag vill kolla min mail innan för att se om någon eventuellt vill ge det som det verkligen stod i annonsen......... dvs 400kr
10min senare ringer det från skyddat nummer och jag svarar, då är det samma människa som smsade PRECIS...

Tänker om hon nu så gärna vill ha den kan hon väl få köpa den för 350kr, då säger hon att hon bor i malmö och vill att jag skall skicka den...hon betalar naturligtvis porto!

Då är jag så svensk att jag säger -visst jag går gärna ner i pris plus att jag lägger ner massa arbete på att förpacka och att ta mig med liten bebis och fyraåring till paketskickningsstället och skickar det till dig. Plus att hon ringer flera gånger för att kolla så att pengarna är överförda plus att hon måste sätta in mer pengar för portot blev mer än hon räknade med och så säger hon att det är iiiingen fara om jag skickar nästa vecka.

Jag skickar naturligtvis paketet så fort pengarna finns på kontot, då ringer hon idag igen, när jag precis lagt mig för att sova en liten förmiddagslur. Vart är paketet????

Herregud vissa borde få blocket blockerat på datorn


Inga kommentarer: