lördag 21 augusti 2010

Semester??


Är jag snurrig eller är jag snurrig? Hade behövt lägga in min hjärna på semester tror jag.

Jag, Elliot och Elvin skulle promenera ned till Coop. En promenad som tar cirka 15min, inte jättelångt men med en halv lat 4åring är det en ganska seg väg.

Väl nere så plockar vi på oss en ganska rejäl kasse och skall till kassan och betala. Då upptäcker jag att jag inte har mitt visakort med mig! Nej! Orka...

Men min fina Hanna och Jocce var ute och körde och lovade att köpa ut mig, jag kunde börja promenera hem igen. Hinner hela vägen hem och skall öppna barnvagnsförrådet men hittar inte nyckeln....... Då har jag satt tillbaka vagnen men glömt ta ut låtsaspengen som även inkluderar min nyckelknippa.

I detta läget vet jag inte om jag skall skratta eller gråta.. Som tur är hade någon vänlig själv lämnat in dem i affären igen så jag fick en matkasse och ett styck nyckelknippa levererad till dörren.


Så glad att jag har fina vänner som alltid ställer upp!




5 kommentarer:

Carina sa...

:) Det var en annan mamma som också hade glömt plånboken på Coop när jag var där i veckan och jag har tappat bort garagenyckeln, som jag hittade efter att Romeo tappat bort den, så du är inte ensam! ;)
Hoppas ni har en skön kväll nu!
Här är det sommarkrysset som gäller! :)
Kram

Anonym sa...

Ha ha:) Men trodde det var något mycket värre igår.....det skulle kunna hända mig eller min mamma när som...så du är i gott sällskap;)!!

Anonym sa...

Matilda lämnade kommentaren förresten.....;)

Jessica sa...

Haha skönt! man känner sig ganska korkad men på ett sätt är det ganska skönt att man inte är själv ;)

Carina sa...

Ja, jag vet, men någon hade säkert kommenterat det så annars, inte du med din lille, fina, lugna Elvin dock! :)
Du förresten, det kan väl inte vara farligt att köra åkgräsklippare nu?
Och tvättar du alla nya bebiskläder innan Elvin använder dem? :o
Kram