onsdag 27 oktober 2010

"BC"

Det är flera som undrar över hur jag har lyckats gå ner 40kg, och jag har ingen mirakelkur att bjuda på, inte heller några bra tips på hur man håller sötsuget borta eller några fina intervall träningshemligheter....


Det känns lite konstigt att skriva såhär egentligen och jag bara antar att de flesta som jag känner i alla fall vet vad jag har varit med om?


Jag gjorde en gastric bypass operation i oktober 2008, alltså en operation för att minska min magsäck och därigenom gå ner i vikt. Det har varit en fantastisk möjlighet samtidigt som det har varit ett helvete. Helvetet bestod av en komplikation som uppstod cirka en månad efter operationen som gjorde att jag var nära att stryka med. Tack gode gud så blev jag frisk efter ungefär en månad på sjukhus... 

Jag är ändå otroligt tacksam över att jag fick möjlighet att ändra mitt liv och min livstil för utan denna hjälp och krycka på vägen hade jag aldrig varit där jag är just nu.!




Har tyvärr inga bilder på denna datorn BC (before cutting) men hittade en gammel bild på fejan som jag försökte spara ner.... Håll till godo, snyggingen till höger är min fina Lena!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad skönt att du blev frisk. Det är lite läskigt att de där operationerna är så riskabla. Men går det bra är ju resultatet lysande. Du är ju jättefin på de bilder du lagt ut här. Grattis till dig!

Fyra nyanser av rosa sa...

40 kilo! Wow!!!! En tjej jag känner har också gjort det och hon strålar som aldrig förr. Hon mår så bra med sitt "nya" liv och känner sig lätt som en fjäder!