söndag 24 oktober 2010

Thankful

Jag har varit otroligt tacksam idag, tacksam över mitt liv och de möjligheter som jag har fått. 

Idag har Elliot lärt sig cykla, eller rättare sagt JAG har lärt Elliot att cykla! Jag har sprungit fram och tillbaka, fram och tillbaka med en hand under sadeln och upprepat mantrat: Mamma håller i, mamma släpper aldrig, fortsätt cykla och titta rakt fram!
Tillslut så bara hittade han balansen och cyklade!







Så sade han med rätta: Jag är så stolt över mig kvällv mamma!
Mammas stora kille.

Detta hade aldrig aldrig aldrig varit genomförbart om jag inte hade gått ner mina extra fyrtio kilo som jag gick runt och bar på. Därför är jag tacksam, och det är precis detta som jag genomgick allting för!



3 kommentarer:

Maria sa...

Oj, grattis till de förlorade i kilona. Använde du någon speciell metod? Hur gör du för att hålla dig kvar på din målvikt? Känner du aldrig att du hamnar i gamla mönster?
Anledningen att jag frågar är att jag själv aldrig hittat balansen. Jag har aldrig haft mer än ca 10kilos övervikt och har de flesta ggr kommit ner i normalvikt med viktväktarna. Men jag har en förmåga att göra antingen eller. Undre graviditeten frossade jag mer eller mindre och det får jag ju kämpa med nu. Jag önskar jag kunde finna den där balansen i tillvaron med mat och träning i lagom portion.

Magdalena sa...

Väldigt fint.

Visst blir man alldeles tokigt stolt när de plötsligt cyklar själva? :)

jenny sa...

det är fantastiskt!
ja inte bara att du har lärt honom att cykla och att det blir ett minne för livet utan även din fantastiska prestation. för 40kilo skojar man inte bort, jösses vad bra kämpat!!!