tisdag 2 november 2010

Makroner!

Bakade och bakade och bakade tills i lördags! Min dröm var att ha ett riktigt tårtkalas med sju sorters kakor och värsta fina tårtan och allt skulle gå i vitt och rosa! Nu sänkte jag ambitionsnivån en aningen därefter vägen någonstans... Men några kakor blev det, med köpetårta :)

Eller jag bakade? Det var mest John som bakade, fina underbara kakor! Mina blev mest misslyckade, men det smakade OK och det var väl det som var huvudsaken.

De finaste kakorna blev makroner, ljuvliga rosa små marängkakor med chokladkräm i mellan. Receptet efterfrågades så här kommer det!

Receptboken fick jag med aftonbladet någongång för länge sedan.










1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Nej men se där... lite macarons ;-)! Kan inte fatta att du lyckades. Verkar supersvårt!

Din kommentar var dagens bästa. Och vet du. Jag såg så ung ut när jag klickade på "get old" så jag klickade på "förvandla dig till 50% apa istället".

Så jag är alltså med andra ord även en snygg halvapa

;-)