torsdag 24 februari 2011

Vill, vill inte, vill, vill inte!!

Puh nu är ansökan inskickad! Jag tycker själv att det blev ett ganska så snajsigt personligt brev och CV, det är ju absolut deras förlust om de inte väljer mig! ;)

Det är verkligen med skräckblandad förtjusning som jag väntar på svar, jag vill vill vill verkligen inte lämna in plutten på förskola såhär tidigt. Jag får faktiskt ont i magen när jag tänker på det. 

Det är ju inte förrän i slutet av maj men det kommer komma med stormsteg! Men vad skall man göra, jag måste komma ut i arbetslivet och man får passa på innan det har gått för lång tid. Man kan lätt bli kall på arbetsmarknaden i denna branschen. 
Från början var det ju naturligtvis tänkt att hans pappa skulle vara pappaledig hela sommaren, men så fick han också nytt jobb och hoppas på att få bli fast anställd och då passar det inte riktigt in att ta tre månaders pappaledighet. 

Detta eviga livspusslet som måste gå ihop sig, men så är barnen bara små en gång. Har någon rätt svar hur man skall göra, facit så att säga så kan jag ge en slant för att få det!


Här kommer lite bilder från firandet av femåringen i helgen.




1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är inte lätt att få ihop det. Men skulle det bli så att Elvin får börja på förskola i maj så kommer det gå jättebra! Rent egoistiskt hoppas jag ju dock att du stannar hemma i sommar så vi kan hänga. ;) Men för din skulle håller jag tummarna för att du får jobbet. Det var det på Lenas jobb eller?

Kan vi ses något i nästa vecka? Det är sista veckan innan min praktik. Och sedan jobbar jag ju varje dag i tre månader. Känns tokigt.

Kram