söndag 17 januari 2010

Elliot flyttar hemifrån, lite tidigare än beräknat kanske...

Idag var dagen som Elliot för första gången skulle flytta hemifrån. Jag skriver första gången eftersom jag antar att det kommer komma många sådana utbrott från hans sida! Ser fram emot dem med spänning...

-Mamma, nu skall jag resa bort från dig.
- Vart då?
- Det berättar jag inte för du och pappa får aldrig komma och hälsa på.
- Men hur skall du äta?
- Jag vill ändå inte äta! ( Jag stod och lagade mat och det var antagligen en markering att han minsann aldrig mer skulle äta min mat)
- Skall du gå dit du skall, eller hur skall du ta dig dit?
-Jag skall åka tåg!
- Men hur skall du får pengar till det, det kostar ju pengar?
- Jag har pengar på mitt konto faktiskt!

Och här satte unge herr Karlsson punkt för konversationen och gick och satte på sig jackan och sade hej då.


Så underbart söt!




5 kommentarer:

Carina sa...

:) Sööt!
Vi ska kolla på en annan bil på tisdag, men jag plingar i veckan!
Kram

Anonym sa...

Hahaha gullig han är!

/Jörgen

emlan sa...

sötungen.. ha ha ha:)
hoppas att er helg har varit bra?!
vad händer nästa helg då?? kanske ska hitta på nått??

kram kram

Therese Rask sa...

Haha Jessica detta e så himla roligt när man tänker efter... Wilma har gjort pricis likadant flera gånger... sedan blir hon ledsen när man inte följer efter henne:)

Jag har läst alla dina inlägg och jag tycker att du gör en skitbra och rolig blogg....fortsätt med det så man har något vettigt att läsa:)

kram kram

spiderchick sa...

sv. haha sover grabben hos er? Tror nog det kommer bli så förr oss med... =)